1. Geert Member

Mails worden geblokkeerd bij Belgacom

Topic geplaatst op: 23-09-2020 om 20:07

hallo,
    Al enige tijd merken we dat onze mails, verstuurd van ons info@ mailadres (hosting bij Versio) niet worden ontvangen door skynet/belgacom mailadressen. Overige ontvangers bij andere providers krijgen wel onze mails.
    Wat zou hier de oorzaak kunnen zijn?
    mvg, Dieter

Reageer
  2. Tom Member
    Reactie geplaatst op: 27-09-2020 om 11:25

Ik ervaar hetzelfde, graag reactie

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Geert Member
    Reactie geplaatst op: 27-09-2020 om 12:08

Ik heb ondertussen contact gehad met een medewerker van Versio via de chat. Die vermoed dat enkele IP-adressen van hun servers worden geblokkeerd bij Proximus.
    Ik heb daarna de helpdesk van Proximus opgebeld, maar die persoon begreep er niks van. Ik hoorde haar telkens mijn vragen en opmerkingen doorspelen aan een derde persoon. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat er een ticket werd aangemaakt en hun IT dienst zal het onderzoeken...
    Ik verwacht er echter niet veel van.

Volgens mij zou Versio contact moeten opnemen met Proximus en het onderling regelen. Bij Proximus raak je echter niet zo makkelijk binnen als niet-abonnee. Al zeker niet via mail.

4. Geert Member
    Reactie geplaatst op: 27-09-2020 om 12:12

Op het forum van Proximus heb ik een topic gevonden waar ze ook al zover zijn :-)
    https://nl.forum.proximus.be/internet-10/email-komt-vertraagd-of-soms-helemaal-niet-toe-51451