1. Milan Member

Mail werkt niet na in/uit DNS beheer

Topic geplaatst op: 16-05-2022 om 12:18

Ik heb een nieuw domain en heb via directadmin een email adres voor aangemaakt. Onmogelijk om via gelijk welke mail client (google, mail, whatever) mail op te halen. Ofwel credentials fout ofwel time out.

Heb alle POP3 servers geprobeerd: mail.versio.nl, mail.axc.nl mail.eigendomail.nl (zonder SSL dan), niks werkt.
    Trouwens er is geen officiële pagina toch met smtp en pop3/imap servers voor Versio of wel?

Aangezien DNS beheer aanstond voor dit domei wou ik even kijken bij een ander domein wat de instellingen waren, dus heb ik voor dat ander domein heel kort DNS beheer aangezet gekeken en terug uitgezet.

Sinds dan werkt mijn mail niet meer voor mijn ander (hoofd) domein ook niet meer.

Iemand een idee hoe het komt dat gewoon kort DNS beheer aan en terug uitzetten de werking van de mail breekt?

Ik weet dat de nameservers verwijderd worden dan maar daaraan ligt het niet want heb die terug ingezet.

Reageer
  2. Pieter Member
    Reactie geplaatst op: 20-05-2022 om 08:40

Ik volg dit artikel even.
    Zit in de exact zelfde situatie.

Heb er gisteren namiddag voor naar Versio gemailed, maar nog geen feedback gekregen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Pieter Member
    Reactie geplaatst op: 20-05-2022 om 09:34

Hi Milan,

ik heb het bij mij aan de praat gekregen.

Als server voor IMAP/SMTP heb ik gewoon "mail.versio.nl" gebruikt.
    Eigenlijk dit artikel gevolgd: https://helpdesk.versio.nl/support/solutions/articles/80000962940-hoe-voeg-ik-mijn-versio-e-mailadres-toe-aan-outlook-

Ik heb Windows, maar heb het artikel voor Mac gevolgd, hier kon ik de servers en poorten zelf aanpassen.

Vond u dit antwoord nuttig?